Pogoji poslovanja

  1. Osnovne določbe
    1. Pravila in pogoji urejajo razmerja med strankama kupoprodajne pogodbe, ki sta prodajalec (Skandor s.r.o., Husova 1250/71, 301 00 Plzeň, Češka, ID 29100194) na eni strani in kupec na drugi.
    2. Kupec je potrošnik ali podjetje. Potrošnik je vsaka oseba, ki zunaj okvira svoje poslovne dejavnosti ali zunaj okvira samostojnega opravljanja svojega poklica sklene pogodbo s prodajalcem ali kako drugače posluje z njim. Podjetnik je oseba, ki za svoj račun in na lastno odgovornost samostojno opravlja pridobitno dejavnost s trgovino ali na podoben način z namenom, da jo trajno opravlja z namenom pridobivanja dobička. Za namene varstva potrošnikov podjetnik med drugim vključuje vsako osebo, ki sklepa pogodbe v zvezi s svojo poslovno, proizvodno ali podobno dejavnostjo ali pri samostojnem opravljanju svojega poklica, ali vsako osebo, ki deluje v imenu ali za račun podjetnika.

  2. Pogodba
    1. Pogodba je sklenjena s sprejetjem predloga za sklenitev pogodbe s strani kupca na spletnem mestu prodajalca, kar se zgodi s pošiljanjem naročila na ustreznem spletnem mestu prodajalca, potem ko je kupec blago, ki je predmet kupoprodajne pogodbe, dal v košarico.
    2. Kupec ima pravico, da pred pošiljanjem naročila spremeni zahtevano izvedbo (predmete v košarici), način prevoza in plačila ter preveri vse podatke, ki jih je vnesel v naročilo. Prodajalec ni odgovoren za napake v naročilu, ki jih povzroči kupec ali nastanejo med prenosom podatkov. Prodajalec bo kupcu potrdil sklenitev pogodbe na e-poštni naslov, ki ga bo navedel kupec.
    3. Kupec z oddajo naročila potrjuje, da je prebral te pogoje, veljavne in veljavne na datum in čas oddaje naročila, ter da se z njimi strinja.
    4. S kupoprodajno pogodbo se prodajalec zaveže, da bo kupcu izročil stvar, ki je predmet nakupa, kupec pa se zaveže, da bo stvar prevzel in prodajalcu plačal kupnino. Prenos lastništva se opravi, ko prodajalec izroči predmet prvemu prevozniku za prevoz do kupca.
    5. Obveznost izročitve predmeta iz prejšnjega odstavka prodajalec izpolni tako, da dostavi predmet v dogovorjeni količini, kakovosti in obliki na kraj, ki ga kupec določi kot naslov za dostavo, in kupcu omogoči, da na tem kraju ravna s predmetom.
    6. Tveganje za škodo preide na kupca ob prevzemu predmeta. Škoda na predmetu, ki nastane po prehodu nevarnosti škode na predmetu na kupca, ne vpliva na kupčevo obveznost plačila dogovorjene kupnine, razen če je škodo povzročila prodajalčeva kršitev dolžnosti.

  3. Cene
    1. Vse cene so pogodbene. Cene v e-trgovini na spletnem mestu prodajalca so vedno aktualne in veljavne.
    2. Cene so končne, vključno z zakonsko določenim zneskom DDV ter vsemi drugimi davki in pristojbinami, ki jih mora potrošnik plačati za pridobitev blaga; cene pošiljanja in plačila so navedene kot ločene postavke v naročilu ob odpremi in niso vključene v cene blaga, ki so navedene v e-trgovini.
    3. Kupec bo prejel predstavo po ceni, ki je veljala v času naročila. Ta cena bo navedena v naročilu in v sporočilu, ki potrjuje prejem naročila blaga.

  4. Odgovornost za pomanjkljivosti
    1. Stvar je pomanjkljiva, če nima dogovorjenih lastnosti. Kupčeva pravica iz naslova pomanjkljive izpolnitve temelji na napaki, ki jo ima stvar, ko preide nevarnost škode na kupca, tudi če se pojavi pozneje. Kupčeva pravica nastane tudi zaradi pozneje nastale napake, ki jo je prodajalec povzročil s kršitvijo svoje dolžnosti.
    2. Kupec mora blago pregledati čim prej po prehodu nevarnosti škode na blagu in se prepričati o značilnostih in količini dobavljenega blaga.
    3. Če ena od pogodbenih strank ne prevzame predmeta v posest, ima druga stranka pravico prodati predmet, potem ko je stranki, ki je v zamudi, dala primeren dodaten rok za prevzem predmeta v posest, in sicer na podlagi obvestila stranki, ki je v zamudi. To velja tudi, če stranka zamuja s plačilom, ki je pogojeno z izročitvijo predmeta.
    4. Prodajalec odgovarja kupcu, da je stvar brez napak ob prevzemu, zlasti v trenutku, ko je kupec stvar prevzel v posest,
      1. ima blago lastnosti, o katerih sta se pogodbenici dogovorili, če dogovora ni, pa lastnosti, ki jih je prodajalec ali proizvajalec opisal ali ki jih je kupec pričakoval glede na naravo blaga,
      2. je stvar primeren za namen, za katerega prodajalec navaja, da se uporablja, ali za katerega se predmet te vrste običajno uporablja,
      3. je stvar v ustrezni količini, meri ali teži in
      4. stvar je v skladu z zahtevami zakonodaje.
    5. Če se napaka pojavi v šestih mesecih po prejemu, se šteje, da je bil izdelek okvarjen ob prejemu.
    6. Kupec lahko uveljavlja pravico do reklamacije za napake, ki se pojavijo na potrošniškem blagu v štiriindvajsetih mesecih od prejema, vendar to ne velja:
      1. za predmet, prodan po nižji ceni, napaka, zaradi katere je bila dogovorjena nižja cena,
      2. obrabo zaradi običajne uporabe,
      3. v primeru rabljenega predmeta napaka, ki ustreza stopnji uporabe ali obrabe predmeta, ko ga je kupec prevzel; ali
      4. na druge primere, če to zahteva narava zadeve.
    7. Pravica iz napake ne pripada kupcu, če je kupec pred prevzemom stvari vedel, da ima stvar napako, ali če je kupec sam povzročil napako.
    8. Če ima stvar napako, ki jo je prodajalec dolžan odpraviti, in če je stvar prodana po nižji ceni ali če gre za rabljeno stvar, ima kupec namesto pravice do zamenjave stvari pravico do razumnega popusta.
    9. Če je napačna izvedba bistvena kršitev pogodbe, ima kupec pravico do
      1. odpraviti napako z dobavo novega predmeta brez napake ali z dobavo manjkajočega predmeta, razen če je to glede na naravo napake nerazumno, če pa se napaka nanaša le na del predmeta, lahko kupec zahteva le zamenjavo dela; če to ni mogoče, lahko odstopi od pogodbe. Če pa je to glede na naravo napake nesorazmerno, zlasti če je napako mogoče odpraviti brez nepotrebnega odlašanja, ima kupec pravico do brezplačne odprave napake,
      2. odpraviti napako s popravilom predmeta,
      3. razumen popust na nakupno ceno ali
      4. da odstopi od pogodbe.
    10. Če je pomanjkljiva izvedba nepomembna kršitev pogodbe, ima kupec pravico do odprave napake ali do razumnega popusta na kupnino.
    11. Dokler kupec ne uveljavlja pravice do popusta na kupnino ali ne odstopi od pogodbe, lahko prodajalec dobavi manjkajoče ali odpravi pravno napako. Prodajalec lahko druge napake odpravi s popravilom izdelka ali dobavo novega izdelka po lastni izbiri. Če je dobavljen nov izdelek, mora kupec prodajalcu vrniti originalni izdelek na stroške prodajalca.
    12. Če kupec napake ni prijavil brez nepotrebnega odlašanja, potem ko bi jo lahko odkril s pravočasnim pregledom in zadostno skrbnostjo, mu sodišče ne prizna pravice do pomanjkljive izpolnitve. V primeru skrite napake velja enako, če napaka ni bila sporočena brez nepotrebnega odlašanja po tem, ko bi jo kupec lahko odkril z razumno skrbnostjo, vendar najpozneje v dveh letih po dobavi blaga.
    13. Kupec reklamacijo za dobavljeno blago vloži po telefonu, elektronski pošti ali korespondenčno z uporabo kontaktnih podatkov, navedenih na prodajalčevi spletni strani; kupec bo naknadno obveščen o postopku obravnave reklamacije. Prodajalec se zavezuje, da bo vse pritožbe rešil brez nepotrebnega odlašanja in kupca obvestil o poteku reševanja pritožbe.

  5. Garancijski pogoji
    1. Z jamstvom za kakovost se prodajalec zaveže, da bo predmet določen čas primeren za običajen namen ali da bo ohranil svoje običajne lastnosti. Ti učinki vključujejo navedbo garancijskega roka ali roka uporabnosti izdelka na embalaži ali v oglasu. Garancija se lahko izda tudi za posamezen del izdelka.
    2. Garancijski rok teče od izročitve predmeta kupcu; če je bil predmet poslan po pogodbi, teče od izročitve predmeta v namembni kraj. Kupec ni upravičen do garancije, če je napaka nastala zaradi zunanjega dogodka po tem, ko je nevarnost škode na predmetu prešla na kupca.
    3. Prodajalčevo jamstvo za kakovost velja 24 mesecev, razen če ni navedeno drugače.

  6. Odstop od pogodbe
    1. Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe v petnajstih dneh. Rok iz prvega stavka teče od datuma prejema blaga. Odstop od pogodbe lahko opravite po telefonu ali korespondenčno z uporabo kontaktnih podatkov, navedenih na prodajalčevi spletni strani.
    2. Potrošnik ne more odstopiti od pogodbe o dobavi blaga, ki je bilo prilagojeno njegovim željam ali njegovi osebi, o dobavi pokvarljivega blaga ali blaga, ki je bilo po dobavi nepovratno pomešano z drugim blagom.
    3. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mora blago, ki ga je prejel od prodajalca, brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje v štirinajstih dneh po odstopu od pogodbe, na stroške kupca dostaviti ali dati dostaviti prodajalcu.
    4. Potrošnik blago vrne popolno, s popolno dokumentacijo, nepoškodovano, čisto, po možnosti vključno z originalno embalažo, v stanju in vrednosti, v kakršni je blago prejel.
    5. Potrošnik je prodajalcu odgovoren za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z blagom drugače, kot je potrebno glede na njegovo naravo in značilnosti.
    6. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu prodajalec brez nepotrebnega odlašanja in najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe povrne vsa denarna sredstva, ki jih je od potrošnika prejel na podlagi pogodbe. Prodajalec ni dolžan vrniti prejetih sredstev, preden mu potrošnik izroči blago, ki je predmet pogodbe.
    7. Kupec ne more odstopiti od pogodbe ali zahtevati dobave novega predmeta, če predmeta ne more vrniti v enakem stanju, kot ga je prejel. To ne velja,
      1. če se je stanje spremenilo zaradi pregleda, s katerim je bila ugotovljena okvara predmeta,
      2. če je kupec izdelek uporabljal, preden je bila napaka odkrita,
      3. če kupec s svojim dejanjem ali opustitvijo dejanja ni povzročil nezmožnosti vrnitve predmeta v nespremenjenem stanju, ali
      4. če je kupec stvar prodal pred odkritjem napake, če jo je porabil ali če je stvar pri običajni uporabi spremenil; če se je to zgodilo le deloma, mora kupec prodajalcu vrniti, kar je še mogoče vrniti, in mu povrniti škodo v obsegu, v katerem je imel koristi od uporabe stvari.

  7. Varstvo osebnih podatkov
    1. Prodajalec kot upravljavec obdeluje osebne podatke kupcev, registriranih uporabnikov in uporabnikov, naročenih na komercialna sporočila ("posamezniki, na katere se nanašajo osebni podatki"); osebni podatki se obdelujejo izključno v obsegu, ki ga neposredno zagotovijo posamezniki, na katere se nanašajo osebni podatki, osebni podatki, pridobljeni od tretjih oseb, se ne obdelujejo.
    2. Prodajalec izjavlja, da vse osebne podatke obravnava kot zaupne. Osebnih podatkov nikoli ne bomo razkrili ali posredovali tretjim osebam, razen v skladu z namenom obdelave teh podatkov, kot je določeno v nadaljevanju.
    3. Prodajalec izjavlja, da vse osebne podatke obdeluje na način, ki zagotavlja ustrezno varnost osebnih podatkov, vključno z njihovo zaščito s tehničnimi in organizacijskimi ukrepi pred nepooblaščeno ali nezakonito obdelavo ter pred nenamerno izgubo, uničenjem ali poškodbo.
    4. Namen in pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov je sklenitev in izvajanje kupoprodajne pogodbe za dobavo naročenega blaga med prodajalcem in kupcem ter izpolnjevanje zakonskih obveznosti prodajalca (npr. arhiviranje davčnih dokumentov z osebnimi podatki kupcev za najmanj 10 let). Če osebnih podatkov ne predložite, kupoprodajne pogodbe za dobavo naročenega blaga ni mogoče skleniti po naravi stvari. Pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov, povezanih z registriranim uporabniškim računom ali naročnino na komercialna sporočila, je prostovoljna privolitev zadevnega uporabnika, ki jo je mogoče kadar koli preklicati.
    5. Osebni podatki se obdelujejo v obsegu, ki je potreben za izpolnitev namena njihove obdelave, in le toliko časa, kolikor je to nujno potrebno (v primeru izpolnitve kupoprodajne pogodbe, ki izhaja iz naročila blaga, se osebni podatki kupca obdelujejo največ do izteka roka za uveljavljanje garancijskih napak na blagu; to ne izključuje nadaljnje obdelave osebnih podatkov na drugi pravni podlagi, npr. za izpolnitev zakonske obveznosti arhiviranja davčnih dokumentov z osebnimi podatki za najmanj 10 let). Osebni podatki, ki se obdelujejo na podlagi privolitve registriranega uporabnika ali uporabnika, naročenega na komercialna sporočila, se obdelujejo največ pet let ali dokler registrirani uporabnik ne prekliče privolitve.
    6. Po preteku potrebnega časa v smislu prejšnjega odstavka prodajalec obdelane osebne podatke izbriše najpozneje v 30 dneh; enako velja v primeru preklica privolitve za obdelavo osebnih podatkov v primerih, ko je pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov dana privolitev.
    7. Če posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, prodajalcu posreduje osebne podatke tretje osebe, mora o tem obvestiti zadevno tretjo osebo in zagotoviti njeno privolitev v te pogoje.
    8. Osebni podatki in informacije, kot so naslov IP obiskovalca prodajalčevega spletnega mesta, datum in čas dostopa do spletnega mesta, informacije o uporabljenem spletnem brskalniku ali nastavitvi jezika brskalnika ter posamezne obiskane spletne strani, se lahko obdelujejo samodejno. Vse te informacije so anonimne in jih ni mogoče pripisati posamezniku. Prodajalec lahko samodejno obdeluje tudi tako imenovane piškotke, da olajša zagotavljanje storitev informacijske družbe v skladu z določbami Direktive 95/46/ES o namenu piškotkov ali podobnih orodij. Uporabniki imajo možnost zavrniti shranjevanje piškotkov ali podobnih orodij v svojih končnih napravah, npr. z aktiviranjem funkcije anonimnega brskanja v brskalniku.
    9. Prodajalec ne izvaja samodejnega individualnega odločanja v smislu člena 22 Splošne uredbe o varstvu podatkov.
    10. Obdelani osebni podatki se posredujejo tretjim osebam samo v primerih in obsegu, ki je potreben za izpolnitev namena njihove obdelave. To vključuje zlasti prenos osebnih podatkov prevoznikom, ki zagotavljajo prevoz blaga od prodajalca do kupca ali vračilo blaga v nasprotni smeri, prenos osebnih podatkov storitvam, ki izvajajo in zbirajo ocene uporabnikov spletnih trgovin (npr. Heureka itd.), ter prenos osebnih podatkov ponudnikom plačilnih storitev.
    11. V primeru plačila s kreditno kartico prodajalec nima podatkov o kreditni kartici, ki jo je uporabil kupec; te podatke imata le varni plačilni prehod in ustrezna bančna ustanova.
    12. Posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ima pravico, da kadar koli prekliče privolitev za obdelavo osebnih podatkov, pravico do popravka ali dopolnitve svojih osebnih podatkov, pravico zahtevati omejitev njihove obdelave, pravico do ugovora ali pritožbe v zvezi z obdelavo osebnih podatkov, pravico do dostopa do svojih osebnih podatkov in do informacije o obsegu ali načinu obdelave svojih osebnih podatkov, pravico zahtevati prenos svojih osebnih podatkov, pravico biti obveščen o kršitvi varnosti svojih osebnih podatkov in pravico zahtevati izbris svojih osebnih podatkov. Vse te pravice lahko uveljavljate tako, da se obrnete na prodajalca z elektronsko ali papirno pošto z uporabo kontaktnih podatkov, navedenih na prodajalčevem spletnem mestu; prodajalec zahtevo posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, obravnava brez nepotrebnega odlašanja, vendar vedno v 30 dneh po prejemu. Posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ima tudi pravico do pritožbe pri Uradu za varstvo osebnih podatkov.

  8. Izvensodno reševanje sporov
    1. Če med prodajalcem in kupcem - potrošnikom nastane potrošniški spor na podlagi prodajne pogodbe ali pogodbe o opravljanju storitev, ki ga ni mogoče rešiti sporazumno, lahko potrošnik pri imenovanem organu za izvensodno reševanje potrošniških sporov vloži predlog za izvensodno reševanje takega spora: Nacionalna kontaktna točka za spletno reševanje potrošniških sporov, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana, nkt.mgrt@gov.si, web https://www.gov.si/teme/resevanje-potrosniskih-sporov/. Potrošniki lahko uporabijo tudi spletno platformo za reševanje sporov, ki jo je vzpostavila Evropska komisija na naslovu ec.europa.eu/consumers/odr.

Ti pogoji veljajo in se uporabljajo od 25.5.2018.